Освітні компоненти
Базовий компонент дошкільної освіти є державним освітнім стандартом, що визначає очікування суспільства в питаннях розвиненості, вихованості та освіченості дитини дошкільного віку. Мета створення стандарту полягає у збереженні самоцінності дошкільного дитинства, визначенні особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку та забезпеченні наступності між дошкільною та початковою освітою.
Компетентності формуються у просторі освітніх напрямів роботи закладу дошкільної освіти через організацію педагогом базових (основних) видів діяльності, які збагачують досвід дитини та реалізуються як особистісне надбання дитини (результат розвитку) за підтримкою батьків в умовах родинного сімейного виховання.
В основі освітнього процесу — пріоритетність досвіду дитини діяльнісний, компетентнісний, особистісно зорієнтований, інтегрований і соціокультурний підхід.
Вимоги до змісту й організації освітнього процесу ґрунтуються на принципах співпраці дитини, вихователя і батьків або законних представників дитини, забезпечення рівного доступу всіх дітей до закладів дошкільної освіти, реалізації самостійної творчої діяльності дитини в освітньому процесі з урахуванням вікових особливостей психофізичного розвитку дітей, ігрової діяльності як провідної та принципу навчання через гру, як наскрізного у взаємодії з дитиною. Упровадження зазначених підходів до організації освітнього процесу передбачає повагу до дитини, пріоритет щасливого проживання дитиною сьогодення.
Цілісний особистісний розвиток дитини дошкільного віку досягається завдяки взаємозв’язаному поєднанню між:
- освітніми лініями (напрямами та змістом освітнього процесу);
- видами діяльності, які є базовими для дошкільного віку;
- компетентностями, що відображають індивідуальний досвід дитини.